Și a venit toamna


Bunicul meu spunea că știe ora precisă din zi cu ajutorul stomacului, cel mai bun ceasornic din dotare. Eu știu temperatura de afară după hainele pe care le iau pe mine. Astăzi port un pantalon subțire și o bluziță cu mâneci lungi. E cald afară, dar e înnorat, și de undeva vine un miros de ars de când m-am trezit:

cer innorat

fum

Ieri a fost soare, cald și frumos. Zilele trecute a plouat și a fost frig. Și m-am gândit la faptul că atunci când prind o zi de vară cu 20 de grade, spun că e rece. În timp ce iarna, la 0 grade spun că e cald. Căldură de 0 grade, în decembrie, frig de 20 de grade, în august. Pentru că cele două se află în contexte diferite. Așa că poate mi-ți ierta, de vă mai spun din haști în paști că dați dovadă de prostie. Că nu cu școlerul ce se chinuie să scoată cinciul de trecere vă compar atunci; el n-ar nimeri un blog nici să i-l pui în față, necum să-și facă unul al lui. Ci tot cu voi, și-anume cu voi în restul dăților, când nu vă spun nimic. Sau cu alții asemenea vouă.

But boy, ce frig poate fi uneori la-nceput de septembrie! 🙂

14 thoughts on “Și a venit toamna

  1. ketherius 11.09.2017 / 05:07

    Tu știi temperatura de afară după hainele pe care le porți? Adică întâi te îmbraci tu, apoi vremea de afară se schimbă pentru a se conforma alegerii tale vestimentare, așa reiese. Dacă ai febră și frisoane, ce se întâmplă? O mică eră glaciară, probabil :)))

    Hai să facem un experiment: până la vara următoare să nu te îmbraci decât la mânecă scurtă, poate scapi România de zăpadă 😉

  2. dama de ghindă 11.09.2017 / 12:51

    Îşi zice Lotus, susţine că e “tânăr, frumos, VIRIL, cu corp atletic și condiție fizică de excepție” şi scrie pe blog că e îmbrăcat cu “o bluziţă”. Ca o floricică de fetiţă. 😛 😆

  3. Renata Carageani 11.09.2017 / 19:48

    Asta m-a intrigat și pe mine, BLUZIȚA, dar mi-am zis că o fi vorbit subconștientul autorului.

  4. Doarf 11.09.2017 / 21:08

    Eu sunt ferm convins ca este o momeala pentru cineva. Dar nu pot sa identific pentru cine.

  5. Lotus 12.09.2017 / 00:15

    @Ketherius

    Dacă te uiți în dexonline după după, un cuvânt atât de simplu după vorbă, după port, o să găsești ditamai letopisețul. Ca o paranteză aici, folosirea lui după cu sensul de de pe (am luat pixul după birou) mă zgârie pe timpan la fel de tare ca folosirea lui decât cu sensul de doar.

    @dama de ghindă

    În plus, fac exerciții pentru mărirea penisului, consum afrodisiace și citesc Kama Sutra. Și toate astea într-o bluziță de început de septembrie.

    @Renata Carageani

    O dau jos dacă vreți.

    @DoarF

    Momeală ca pentru a o prinde în bluzița mea?

    @Cudi

    Citește bluză subțire.

  6. Ketherius 12.09.2017 / 00:59

    @Renata: Subconștientul autoarei, adică, nu?

  7. Cudi 12.09.2017 / 01:03

    Aaa… Am înțeles acum, penisuț.

  8. Ketherius 12.09.2017 / 01:04

    @Lotus – nu știu ce legătură are răspunsul tău cu ce am zis eu – nu că ar fi vreo surpriză.

  9. Lotus 12.09.2017 / 01:46

    @Cudi

    Vezi că ai scris L-ul din final greșit. 🙂

    @Ketherius

    Păi „după” are într-adevăr sensul primar de succesiune, pe care îl invoci tu (2 apare după 1 – sucesiune logică, scaunul se află după masă – succesiune spațială, vremea se schimbă după ce mă îmbrac – succesiune temporală), dar dacă o să te uiți în dex, o să vezi că are și alte sensuri. Eu l-am folosit pe post de „în funcție de”. Cu alte cuvinte, nu voiam să spun că întâi mă îmbrac și apoi se schimbă vremea, ci că știu vremea în funcție de cum m-am îmbrăcat.

  10. Renata Carageani 12.09.2017 / 09:07

    Da, la nivel subconștient nimeni nu e 100% bărbat, respectiv femeie. Uneori subconștientul se face auzit. 🙂
    Totuși, ești primul bărbat care numește obiecte vestimentare personale cu diminutive. Asta mi s-a părut extrem de ciudat. Mai zic unii – mi-am luat o mașinuță, mi-am făcut o căsuță la țară, dar rațiunea din care folosesc diminutive e falsa modestie. De fapt, omul e foarte mândru că și-a făcut o casă, și-a cumpărat o mașină….
    Și la femei, o anumită categorie folosește diminutive pentru haine. Categoria Elena, dacă înțelegi unde bat. 🙂

  11. Lotus 12.09.2017 / 17:51

    Atâta că eu m-am întrebat cum să descriu haina pe care-o purtam, și m-am gândit că-i o bluză, și, pentru că-i subțire, am diminutivat-o. Jerseu, pulover nu merg. E ca un tricou, dar cu mâneci lungi. Deci am făcut o alegere cât se poate de conștientă cu acel cuvânt. De ce vă sună ciudat, nu știu. Poate că oamenii au folosit diminutivele pe post de alinturi atât de mult, încât ele și-au pierdut sensul primar, de ilustrare a unei mărimi mai mici sau a unor calități mai modeste.

  12. Renata Carageani 12.09.2017 / 19:16

    Era atâț de firesc să scrii „o bluză subțire, cu mânecă lungă”… BLUZIȚĂ e ceva meschin, eventual sărăcăcios. La femeile bolnave de diminutive da, e un articolaș de îmbrăcat foarte drăguț și cochețel.

  13. Lotus 12.09.2017 / 19:38

    Păi am vrut să scriu într-un cuvânt, na. Meschin?? 🙂

Comentezi?

