Comentez, deci exist


Fiecare om are ciudățeniile lui. Unii meditează, alții fac masaje, alții storc fructe. Eu nu vorbesc urât. Și nu pentru că m-aș cenzura, ci pentru că nu simt nevoia. Indiferent de starea pe care o am, indiferent că o mașină trece printr-o baltă și mă stropește din cap până-n picioare, indiferent de orice. Nu sunt permanent calm, uneori mă enervez, dar niciodată stările prin care trec nu au tendința să îmbrace cuvinte vulgare. Cum ziceam, ciudățenia mea. Și pentru că acest blog musai să-l reflecte pe posesor, prima regulă pentru comentatori este să se abțină de la vulgarități. Chiar dacă poate ei ar simți nevoia să uzeze de ele. Limba română este suficient de flexibilă, scrieți „penis” și n-o să vă cadă nimic, scrieți „falus” dacă vreți să dați fetele pe spate cu cultura voastră, scrieți „lingam” dacă sunteți continent, sculptați o coloană infinită dacă sunteți artist, puteți chiar recurge la „instalație” sau „instrument” dacă preferați forme aluzive, dar opriți-vă la acest nivel.

dialog

De notat că regula de mai sus se referă strict la forma în care transmiteți un mesaj, nu la mesajul în sine. Adică, puteți să-mi spuneți că sunt idiot sau comunist pentru că impun această regulă; dacă o veți face fără să uzați de vulgarități, comentariul vostru va rămâne. Este opinia voastră, n-are cu ce să mă deranjeze, sau, dacă mă deranjează, o să-mi treacă. Pe de altă parte, dacă mă veți peria într-un comentariu ce conține și expresii indecente, riscați să vă treziți cu el șters.

A doua și ultima regulă este oarecum subînțeleasă și se referă la intenția cu care lăsați un comentariu. Dacă o faceți pentru a contribui la discuție, pentru a intra în dialog cu alții, pentru vă spune părerea, pentru a afla lucruri noi sau pentru a vă da mare, este în regulă. Dacă o faceți din alte motive, s-ar putea, din nou, să vă treziți cu comentariul la coș. Sunt vizați aici, printre alții, postacii cu diverse agende și cei care fac spam. Legat de ultima categorie, linkurile contextuale sunt binevenite, indiferent de numărul lor, dar dacă scopul principal pentru care comentați este să promovați un site/produs, atunci o să ajungeți la spam sau la coșul de gunoi. Iar dacă o să comentați cu link pe nick spre un magazin online (în loc de blogul sau profilul vostru), o să vă schimb linkul cu unul spre această pagină.

Celor care vor să comenteze la un articol de pe Quo Dixit dar nu pot respecta aceste nenumărate reguli, le rămâne posibilitatea să spună ce și cum vor pe blogul lor, cu link spre articolul de aici. Linkul lor (presupunând că au blog pe WordPress) va genera un așa-numit pingback, afișat la mine sub forma unui scurt comentariu cu link înapoi spre ei, care scurt comentariu, dacă nu va conține vulgarități, nu va fi șters. Articolul lor însă, evident, va putea fi scris așa cum doresc ei, fiind pe situl lor. Iar cei care n-au încă blog pot să-și deschidă unul sau să rămână în continuare irelevanți. Ambele variante fiind gratuite.

Spor la dialog! 🙂

12 thoughts on “Comentez, deci exist

  1. FEDORA 04.08.2017 / 13:20

    Lotusica,dragalasule,
    Bine ca facusi precizarea precizarii,ne atentionasi a mia oara sa avem grija ce limbaj folosim,ca altfel ajungem ‘urjent’ori pe lista lui Schindler,ori in blacklist, sau pe agenda lui Monte Cristo.Deci,noi ‘muraturile’ de rand trebuie sa ne conformam ‘algoritmului’ impus,mama,ce ora de dirigentie faina ne-ai tinut(pot sa arunc cu avioane de hartie in tine?).Vrei sa evoluezi din cocon in fluturas si sa ajungi in locul lui Pygmalion vis a vis de noi.Mbine…
    Deci il bagi asa subtil pe G.B.Shaw si fix ajungi demn de profesorasul Higgins,te insinuezi asa ,gata, gata de transformarea tuturor Elizelor/masculinul de la Eliza cam care ar fi? Sa stii ca noi suntem mai greu de convins ,de transformat,parem sa ne adaptam ,ba chiar iti dam si dreptate, dar tot ca noi facem. Deformatie profesionala si ad-ul e de vina.HAAAAAAHIIII.Te-ai speriat,suparat?
    Vai ,norocul nostru ca precizasi ca esti calm si ma rog chiar daca te scoatem din papuci ,mai tarziu ,surpriza… iti trece…Ca uite asa se declansa jihadul butlerian si noi dadeam bir cu fugitii…S-o crezi tu,uite asa vreau sa pun de-o ‘bantuire traznet’.Mai ,eu mai si glumesc.
    Si sa stii, ca daca tot pun de-o bantuire, dau hold-up la frigiderul tau, sa vad ce bunatati ai mai gatit si poate chiar reusesti sa-ti revendici nu una,nu doua, ci trei stele Michelin.Gatesti bine si ne dai clasa,mbravo,mai, adevarul e ca tot barbatii ne-au luat caimacul si la capitolul asta,aveti un usor avantaj.Da,corect.
    Eu una recunosc ca am comis-o grav,la postarea despre filme,dar de unde sa intuiesc ca tu esti asa un sensibilos si ai sange albastru demn de PRINCE CHARMING.Mare Zeu,promit (sau mai bine nu,)ca o sa fiu asa ,o scumpete,o dulceata,o manierata,ce mai tura- vura o sa fiu la superlativul absolut!Pe bune,parol,jur.Acu’, n-o sa stai cu pixul rosu si tai tot,mai acorzi si tu puncte din oficiu,pan’la zece tot din oficiu.Fara numar,fara limita,sa faci si exceptii ,ca am trecut pe la cursuri si se pune,am chiulit eu?Pai atunci…. A ,io nu ma dau ‘mare’,io asa sunt, mai cu defecte de fabricatie.Si doar n-o sa luam totul in tragic,mai bagam de astea mai usoare de weekend,ce rost are sa fim asa scortosi.Noi suntem niste fiinte responsabile si intelegem doleantele amfitrionului.
    WEEKEND MINUNAT,CU VALURI DE IUBIRE SI DORINTE IMPLINITE!
    WISH ME LUCK!

  2. BERETTA M9 04.08.2017 / 13:24

    Lotusica,dragalasule,
    Bine ca facusi precizarea precizarii,ne atentionasi a mia oara sa avem grija ce limbaj folosim,ca altfel ajungem ‘urjent’ori pe lista lui Schindler,ori in blacklist, sau pe agenda lui Monte Cristo.Deci,noi ‘muraturile’ de rand trebuie sa ne conformam ‘algoritmului’ impus,mama,ce ora de dirigentie faina ne-ai tinut(pot sa arunc cu avioane de hartie in tine?).Vrei sa evoluezi din cocon in fluturas si sa ajungi in locul lui Pygmalion vis a vis de noi.Mbine…
    Deci il bagi asa subtil pe G.B.Shaw si fix ajungi demn de profesorasul Higgins,te insinuezi asa ,gata, gata de transformarea tuturor Elizelor/masculinul de la Eliza cam care ar fi? Sa stii ca noi suntem mai greu de convins ,de transformat,parem sa ne adaptam ,ba chiar iti dam si dreptate, dar tot ca noi facem. Deformatie profesionala si ad-ul e de vina.HAAAAAAHIIII.Te-ai speriat,suparat?
    Vai ,norocul nostru ca precizasi ca esti calm si ma rog chiar daca te scoatem din papuci ,mai tarziu ,surpriza… iti trece…Ca uite asa se declansa jihadul butlerian si noi dadeam bir cu fugitii…S-o crezi tu,uite asa vreau sa pun de-o ‘bantuire traznet’.Mai ,eu mai si glumesc.
    Si sa stii, ca daca tot pun de-o bantuire, dau hold-up la frigiderul tau, sa vad ce bunatati ai mai gatit si poate chiar reusesti sa-ti revendici nu una,nu doua, ci trei stele Michelin.Gatesti bine si ne dai clasa,mbravo,mai, adevarul e ca tot barbatii ne-au luat caimacul si la capitolul asta,aveti un usor avantaj.Da,corect.
    Eu una recunosc ca am comis-o grav,la postarea despre filme,dar de unde sa intuiesc ca tu esti asa un sensibilos si ai sange albastru demn de PRINCE CHARMING.Mare Zeu,promit (sau mai bine nu,)ca o sa fiu asa ,o scumpete,o dulceata,o manierata,ce mai tura- vura o sa fiu la superlativul absolut!Pe bune,parol,jur.Acu’, n-o sa stai cu pixul rosu si tai tot,mai acorzi si tu puncte din oficiu,pan’la zece tot din oficiu.Fara numar,fara limita,sa faci si exceptii ,ca am trecut pe la cursuri si se pune,am chiulit eu?Pai atunci…. A ,io nu ma dau ‘mare’,io asa sunt, mai cu defecte de fabricatie.Si doar n-o sa luam totul in tragic,mai bagam de astea mai usoare de weekend,ce rost are sa fim asa scortosi.Noi suntem niste fiinte responsabile si intelegem doleantele amfitrionului.
    WEEKEND MINUNAT,CU VALURI DE IUBIRE SI DORINTE IMPLINITE!
    WISH ME LUCK!

  3. BERETTA 9 mm 04.08.2017 / 19:45

    Lotusica,dragalasule,
    Bine ca facusi precizarea precizarii,ne atentionasi a mia oara sa avem grija ce limbaj folosim,ca altfel ajungem ‘urjent’ori pe lista lui Schindler,ori in blacklist, sau pe agenda lui Monte Cristo.Deci,noi ‘muraturile’ de rand trebuie sa ne conformam ‘algoritmului’ impus,mama,ce ora de dirigentie faina ne-ai tinut(pot sa arunc cu avioane de hartie in tine?).Vrei sa evoluezi din cocon in fluturas si sa ajungi in locul lui Pygmalion vis a vis de noi.Mbine…
    Deci il bagi asa subtil pe G.B.Shaw si fix ajungi demn de profesorasul Higgins,te insinuezi asa ,gata, gata de transformarea tuturor Elizelor/masculinul de la Eliza cam care ar fi? Sa stii ca noi suntem mai greu de convins ,de transformat,parem sa ne adaptam ,ba chiar iti dam si dreptate, dar tot ca noi facem. Deformatie profesionala si ad-ul e de vina.HAAAAAAHIIII.Te-ai speriat,suparat?
    Vai ,norocul nostru ca precizasi ca esti calm si ma rog chiar daca te scoatem din papuci ,mai tarziu ,surpriza… iti trece…Ca uite asa se declansa jihadul butlerian si noi dadeam bir cu fugitii…S-o crezi tu,uite asa vreau sa pun de-o ‘bantuire traznet’.Mai ,eu mai si glumesc.
    Si sa stii, ca daca tot pun de-o bantuire, dau hold-up la frigiderul tau, sa vad ce bunatati ai mai gatit si poate chiar reusesti sa-ti revendici nu una,nu doua, ci trei stele Michelin.Gatesti bine si ne dai clasa,mbravo,mai, adevarul e ca tot barbatii ne-au luat caimacul si la capitolul asta,aveti un usor avantaj.Da,corect.
    Eu una recunosc ca am comis-o grav,la postarea despre filme,dar de unde sa intuiesc ca tu esti asa un sensibilos si ai sange albastru demn de PRINCE CHARMING.Mare Zeu,promit (sau mai bine nu,)ca o sa fiu asa ,o scumpete,o dulceata,o manierata,ce mai tura- vura o sa fiu la superlativul absolut!Pe bune,parol,jur.Acu’, n-o sa stai cu pixul rosu si tai tot,mai acorzi si tu puncte din oficiu,pan’la zece tot din oficiu.Fara numar,fara limita,sa faci si exceptii ,ca am trecut pe la cursuri si se pune,am chiulit eu?Pai atunci…. A ,io nu ma dau ‘mare’,io asa sunt, mai cu defecte de fabricatie.Si doar n-o sa luam totul in tragic,mai bagam de astea mai usoare de weekend,ce rost are sa fim asa scortosi.Noi suntem niste fiinte responsabile si intelegem doleantele amfitrionului.
    WEEKEND MINUNAT,CU VALURI DE IUBIRE SI DORINTE IMPLINITE!
    WISH ME LUCK!
    Reply Reply to All Forward More

  4. BERETTA 9 mm 04.08.2017 / 20:12

    Eu,una as vrea sa te rog ,daca tot doresti sa tinem seama de doleantele tale,sa-i rogi pe toti comentatorii sa se rezume la parerea lor.Nu ,x,y si z sa-mi raspunda ei mie in locul tau.
    Mi se pare fairplay si deontologic.Daca nu ne raspunzi tu,atunci ramane un monolog si tacerea e un raspuns,nu-i asa?
    O seara minunata!

  5. Fedora Mint 05.08.2017 / 10:03

    Erata:
    La prima postare era adn-ul,nu ad-ul.

  6. Iosif 05.08.2017 / 10:39

    A exista,nu-i lucru mare,
    si nici macar o întâmplare.
    Esti inocent,si nimeni nu-i de vina
    ca în obscuritate …nu-i Lumina.

  7. Renata Carageani 06.08.2017 / 13:02

    🙂 Când cineva zice „erată”, FEDORA, înseamnă că-și asumă comentariul anterior ca autor, chiar dacă a folosit alt nick. Deci, FEDORA, tu ești FEDORA și BERETTA 9 MM, în același timp! Bravo! Mor după postaci!
    Mă vei ierta că, în condițiile date, îmi iau permisiunea să-ți răspund fără să fiu stăpânul blogului?
    Ești delicioasă! 🙂 Dă-i înainte!!!

  8. Lotus 06.08.2017 / 22:40

    Ce să-ți răspund? Comentariile tale mă depășesc. Care-i esența primului tău comentariu de aici, în două-trei rânduri? Că eu unul n-am reușit să extrag o idee principală din el.

    Pe de altă parte, fiecare e liber să răspundă la fiecare. Sau să n-o facă.

  9. UBUNTU 07.08.2017 / 08:27

    Lotusica,dragalasule,
    Nici nu-mi imaginam ca o sa intelegi ceva, dar hai sa-mi pierd timpul si sa-ti explic(in mare,pe scurtatura) cum fac eu paralela intre ce postezii tu, la donsoara pe blog si ce postezi tu curent la tine.Ai zis ca nu esti fanul Sandei Marin(la ea pe blog),dar asta nu te impiedica sa stii sa gatesti,nu intamplator ti-am zis ca eu nu ‘chiulesc de la cursuri’.Apropo,data viitoare cand mai postezi ceva sa vii pregatit cu mindsetul complet,sa nu ne trezim cu reguli schimbate in timpul jocului,nu ne da emotii cardiace!S-apoi fii pe pace,periatul nu e punctul meu forte,eu umblu cu smirghelul si peria de sarma,asa…poti sa stii?Daca am nevoie?Si lasa-te de pingback,apuca-te de ping pong!E mai interesant si se lasa cu victorii!Pai ,nu?
    Imi place sa-mi schimb nick-ul ca pe bikini(vreo problema ceva?),asta ca sa fie lamurita si donsoara,stiam ca erata poarta amprenta celui care scrie postarea,dar,ea a crezut ca-i mai isteata, daca se intalneste cu fetele(si ce fete cucuiete!) la terasa in lipsa Concubinului!(daca o exista ,saracu’…)
    Stiam ca-i place sa se ‘REPRODUCA’ pe diverse bloguri(sa-i iau si placerea asta?) si sa dea cu stangu’-n dreptu’.Dar,hai sa fim buni,toleranti,rabdatori si pacifisti cu cei schiloditi sufleteste.Sa nu ajungem in cazanul cu smoala ecologica!Haaaa!
    Hai ,ca avusei asa niste orgasme mentale si niste juisari ,mai ceva ca la bunaciunea de popa ateu cu a lui spovedanie!
    Ei ,dragii mei ,pai sa aveti asa o saptamana de vis cu FOCURI BENGALE!!!!! Nu ratati focurile,ca dupa o anumita varsta ,nu mai aveti ce rata.Iaca m-am incadrat si-n limbaj,ca si regula!

  10. UBUNTU 07.08.2017 / 08:29

    Erata;postezi

  11. Lotus 07.08.2017 / 21:08

    Câteva sfaturi, dacă îmi permiți:

    1. Asumă-ți o identiate, fie ea și virtuală. Asta va simplifica lucrurile mai ales pentru cititorii sporadici sau noi dar și pentru cei vechi. Dacă nu vrei să-ți faci cont pe gravatar/wp.com, cel puțin alege-ți un nick și rămâi la el.

    2. Aparent, ai o obsesie pentru Renata. Treaba ta, obsesia ta, problema ta. Dar devii plictisitoare cu aceste referiri la ea, mereu și mereu. Dacă ai ceva de împărțit cu ea, fă-o pe blogul sau mailul ei, nu pe ale mele. Dacă vrei să mă întrebi pe mine ceva legat de ea, cum ar fi că de ce comentez acolo, fă-o direct, nu printre rânduri, și după ce primești răspunsul, nu mai insita. Dacă universul tău gravitează în jurul unei persoane pe care o detești, atunci ești demnă de milă.

    3. Cutuma pe net este să lași un spațiu după semne de punctuație ca virgula și punctul. Așa cum sunt scrise, textele tale obligă cititorul la un supliciu. Așadar, spațiază-le mai bine.

    4. Când te-am rugat să fii scurtă, m-am gândit la două-trei fraze, nu paragrafe. Dacă scrii un comentariu lung și alambicat iar eu te rog să-i faci o sinteză, degeaba revii cu un alt comentariu la fel de lung. Începe cu comentarii de câteva rânduri, în care să exprimi doar ideea esențială, fără înflorituri, chiar telegrafic dacă e cazul, și vedem cum merge de acolo. Asta o să te ajute și pe tine, adică o să te educe să gândești mai clar și mai sintetic. Părerea mea.

Comentezi?

