Muzică de relaxare și meditație


Clipurile de mai jos conțin o muzică diferită de cea mainstream. Această muzică specială este foarte relaxantă, liniștitoare și poate fi folosită ca suport de meditație de personele înclinate spre așa ceva. Ideea mi-a venit de la ultimul articol al lui Cudi. Încep cu o piesă electronică, dintr-un album al lui Serge Douw:

Cu riscul să fiu acuzat (din nou) că susțin și promovez oameni certați cu legea sau infractori de joasă speță, mie îmi foarte plac multe din piesele lui Oliver Shanti:

Scripturile orientale compară mintea omului obișnuit cu o maimuță ce sare din copac în copac, datorită faptului că e neastâmpărată, plictisindu-se foarte repede și dorind mereu ceva nou. Pentru posesorul unei astfel de minți, piesle următoare pot părea oarecum monotone și repetitive. Ele au însă darul de a induce o stare profundă de calm și de te sensibiliza.

Și, pe final, o piesă foarte rafinată, a lui Vanghelis:

Cum v-au plăcut?

31 thoughts on “Muzică de relaxare și meditație

  1. Lotus 12.05.2017 / 08:29
  2. Elena 12.05.2017 / 16:13

    Superbe, pe asemenea melodii nu poți să te enervezi. 🙂
    Ai remarcat că uneori când te enervezi că nu îți merge bine netul în casă, de exemplu, și suni la firma furnizoare, auzi în telefon “Consultanții noștrii sunt angajați în alte convorbiri, te rugăm să aștepți!” și cât aștepți îți pune o melodie clasică faină de te liniștește complet și când îți răspunde consultantul deja ești mai calmă. 🙂

  3. Renata Carageani 12.05.2017 / 17:35

    Lotus, Albert Camus zicea că o frică nu poate fi învinsă decât de o altă frică, mai mare decât prima. Citez din memorie. Dar asta e ideea.
    În teorie, dacă te lungești în șezlong, cu căștile pe urechi și asculți muzică de-asta, celestă, e imposibil să nu te relaxezi, dacă te afli într-o stare aproximativ normală.
    Problema e că, în practică, tratamentul nu se aplică unei persoane în atac de panică (vârful anxietății). Asta are nevoie de un cutremur, de un apropiat în stare critică FIZIC (s-a înecat cu o bucătură de carne sub ochii tăi, fă-i manevra Heimlich!), de o știre care să spargă televizorul – gen al enșpelea război mondial – ca să-și ignore propriul disconfort dramatic, măcar câteva secunde, până iese din el.

  4. Renata Carageani 12.05.2017 / 17:41

    Bine, mai era de zis și că o anume afacere cu sunete – că e Mozart, că e Wagner, că e mizeriile astea compuse pe calculator, ca și cum ar fi compuse de-o mașină agricolă – ține steagul sus pentru un pacient/subiect/client sensibil audio.

  5. Cudi 12.05.2017 / 17:47

    Primele două melodii nu le-aș adăuga în playlist.
    Tango te Evora e tristă, foarte frumoasă, dar tristă.
    Vangelis ascultam foarte des de pe vremea când aveam casetofon, aveam câteva albume de-ale lor.
    Vin și eu cu un exemplu (din sfera muzicii moderne), sper să vă relaxeze și să vă placă:

  6. Lotus 12.05.2017 / 22:17

    N-am observat, deoarece eu nu mă prea enervez. 🙂

  7. Lotus 12.05.2017 / 22:56

    Poate că pe moment, într-o explozie de nervozitate, nu poți comuta de la isterie la calm, că ești pe vârful unui ciclon, calmul a dispărut complet din mintea ta sau și dacă ți-l amintești, e undeva departe, inaccesibil, și atunci soluția este un șoc care să-ți canalizeze energia aceea uriașă în altă direcție. Dar pe termen lung consider că dimpotrivă, mânia se combate cultivând starea de calm, frica cultivând starea de temeritate șamd. Și după ce calmul o să prindă rădăcini în tine, o să poți mult mai ușor să te liniștești chiar și într-o criză de paroxism, iar după aceea, pe măsură ce calmul va deveni a doua ta natură, mânia se va estompa tot mai mult și va rămâne de domeniul trecutului. Iar aceste piese sunt foarte bune pentru cultivarea liniștii interioare și chiar pentru trezirea afectivității și a sensibilității.

    N-am înțeles, totuși, dacă îți plac. Le-ai numit celeste, apoi mizerii.

  8. Lotus 12.05.2017 / 23:12

    Mie îmi place a doua mult de tot, e foarte profundă. Bine, toate îmi plac, că de aia le-am postat.

    Exemplul tău e relaxant dar oarecum mainstream, sau eu mi-l pot imagina într-un club, spre deosebire de piesele anterioare – poate cu excepția lui Tango to Evora?

    Sacral Nivrana îți place? Tot de Oliver Shanti.

  9. Lotus 12.05.2017 / 23:25

    A, și mai am una, cu dedicație pentru Elena și Iosif. Sunt curios dacă vă place. 🙂

  10. Camelia 12.05.2017 / 23:40

    Mie îmi place asta.

  11. Camelia 12.05.2017 / 23:54

    şi încă una aşa, ca de sfârşit de zi, noapte încă tânără

  12. Lotus 13.05.2017 / 09:25

    Asta îmi place mai mult decât prima.

  13. Iosif 13.05.2017 / 13:09

    Lotus dragule,ai o parere exagerat de buna despre tine si cunostintele tale generale elevate de un IQ peste medie,însa de aceasta data ai dat …kyx ! 🙂
    Iata un gen muzical ce-mi produce starre de relaxare:

    si…

    sau..

  14. Elena 13.05.2017 / 18:40

    A doua e superbă, Iosif. 🙂
    Și a treia e drăguță.

  15. Elena 13.05.2017 / 18:44

    Da, mulțumesc Lotus! Cred că am mai ascultat ceva de genul. 🙂

  16. Elena 13.05.2017 / 22:49

    Lotus, îți dedic și eu o melodie

  17. Cudi 14.05.2017 / 04:27

    Sună bine…

  18. Renata Carageani 14.05.2017 / 06:39

    Lotus, n-am unde să-ți răspund decât aici. Referitor la celeste: le-am numit ironic celeste, adică o peltea incoerentă melodic, fără început și sfârșit. Am exemplificat starea de anxietate maximă cu atacul de panică. Acesta n-are nimic de-a face cu nervozitatea și mânia. Atacurile de panică pot apărea în situații de liniște și calm desăvârșit. Poate cu predilecție în momentele alea. Când te afli în mijlocul furtunii, într-o situație stresantă reală, cu încordare/teamă reală, acționând și reacționând ca s-o combați, nu te lovește atacul de panică. Ți se întâmplă mai târziu, când sistemul nervos s-a detensionat, a ieșit din alertă și te simți „bine”. De-aia ziceam că muzicile astea de relaxare funcționează, poate, pe oameni perfect echilibrați psihic, nu pe depresivi, pe anxioși pe cei susceptibili de atacuri de panică.
    Altă obiecție: starea de calm și echilibru psihic se educă doar în teorie. În practică, caracterele psihice sunt un dat. Chiar și un tratament făcut cu un profesionist nu face decât să-ți îmbunătățească într-o măsură conduita psihică, să te facă să-ți înțelegi natura, dar nu te schimbă.
    Repet, mânia (nu știu ce numești tu mânie) nu are nicio legătură cu anxietatea. Mânioșii sunt chiar opuși anxioșilor. Primii au tendința să atace, ultimii se pun în defensivă.

  19. Renata Carageani 14.05.2017 / 06:46

    Iosif, sunt îndrăgostită de melodia citată în mijloc. O ascult la radio Smart FM cînd o dau și niciodată n-am știut cum s-o caut pe youtube. 🙂
    Merci pentru ajutor! 🙂

  20. Renata Carageani 14.05.2017 / 06:54

    A doua îmi place mult, Camelia.
    Mi-a amintit de singura melodie care îmi plăcea până la obsesie, a Carlei Bruni…

  21. Iosif 14.05.2017 / 16:04

    …si

  22. Lotus 14.05.2017 / 22:37

    Mie îmi plac foarte mult aceste piese. Eu le numesc celeste pe bune, nu ironic.

    Ok, panica e diferită de mânie, dar hai să pun accentul unde trebuie: aceste piese îți induc o stare profundă de relaxare și de calm. Sau cel puțin mie îmi induc, poate ție nu. Acum, te rog să-mi spui cui se opune calmul, ca să știu ce să-ți zic că combat. Dacă calmul se opune mâniei, atunci muzica de mai sus te ajută să scapi de mânie. Dacă calmul se opune panicii, atunci muzica de mai sus elimină panica. Dacă relaxarea este opusul stresului, atunci piesele te ajută să scapi de stres.

    Și ba da, caracterul poate fi schimbat, dar foarte greu (și cu mult efort). Zenul, yoga, alchimia – toate îți propun acest lucru, fără de care nu poți face nici un progres real. Și creștinismul, dacă ar fi să îl privim din acest punct de vedere.

  23. Camelia 14.05.2017 / 22:52

    Mai primiţi cu melodia?

  24. 69 20.05.2017 / 18:46

    Frumos! Pana si maimuta are nevoie sa se odihneasca.

  25. Lotus 20.05.2017 / 18:48

    Altceva din noi are nevoie să se odihnească, nu maimuța (mintea). 🙂

  26. 69 20.05.2017 / 18:52

    Ahahaha cu siguranță! Făceam referire la comparația între minte și maimuță….

  27. 69 20.05.2017 / 18:58

    Dar și ea are nevoie, macar pt a-si așeza “sertarele” in ordine

  28. Marian 21.05.2017 / 05:12

    Nici macar o singura piesa intarpretata de Gary Moore ? Pai atunci , cum sa te linistesti , cum sa te relaxezi ?

  29. Lotus 21.05.2017 / 19:17

    Nu l-am ascultat pe Gary Moore.

  30. Camelia 21.05.2017 / 22:56

    Ascultă-l acum.

Comentezi?

