Ce părere aveți despre negri?


Am înțeles că Serena Williams, o jucătoare profesionistă de tenis, negresă, are un iubit alb, în persoana lui Alexis Ohanian. Combinație care l-a făcut pe Ilie Năstase să se întrebe dacă al lor copil va avea culoarea cicolatei cu lapte. Eu vreau să vă întreb mai direct: voi ce ziceți, va fi negru, mulatru sau alb?

Serena Williams

Apropo: toți cei care v-ați indignat la citirea rândurilor de mai sus sunteți rasiști. De ce? Pentru că expresii și cuvinte ca „negru” și „negresă” nu au absolut nimic peiorativ în ele, fiind variante cât se poate de decente și naturale ce descriu rasele unor oameni. Așa că dacă auzind sau citind cuvântul „negru” v-a sărit muștarul, înseamnă că voi îi atribuiți acestui cuvânt un sens peiorativ, că voi, dacă l-ați folosi, ați face-o ca să înjurați pe cineva, și deci că voi sunteți rasiști. Eu când spun „negru” nu am nici un înțeles negativ în minte, la mine negru este la fel ca alb, ca galben, ca roșu (amerindian) sau ca mulatru, lipsit de orice conotație rasistă – în accepțiunea generală a termenului.

A, că pe urmă Ilie Năstase s-a rățoit la unii jurnaliști, numindu-i, din câte am înțeles, proști și nenorociți, asta-i altceva. E chiar posibil să fi avut dreptate. Dincolo de asta, prea se exagerează cu acuzațiile de rasism. Un-doi, din nimic, oamenii iau foc că cineva a zis „negru” și deci e rasist. Da dom’le, unii oameni sunt negri. Nu-i nimic rău sau greșit în asta. Nu trebuie să ne ascundem după degete. Cei care se ascund, cei care vă propun varianta „de culoare” sunt rasiștii adevărați. Pentru că ei nu pot spune „negru” fără să-l înconjoare vizual pe individul despre care vorbesc într-o aură urâtă. Altfel, n-ar avea nici o problemă în a folosi cuvinte ca negru sau mulatru. Care-i defectul lor? Ca de obicei, proiecția funcționează de minune, iar cel care strigă „Hoțul!” este adevăratul hoț.

Chestia cu rasismul e o sensibilitate exagerată, cam ca cea cu hărțuirea sexuală la americani. Unde dacă inviți o fată (care te refuză) de trei ori în oraș, riști să fii acuzat că o hărțuiești, să ai probleme cu jobul, să fii acționat în instanță. Și nici măcar nu glumesc. Dar voi, dragilor, sunteți români, nu sunteți americani. Iată, nimeni n-a sărit în sus că sunt rasist la citirea cuvântului „american”, deși avea toate motivele s-o facă, acest cuvânt legându-se în mintea mea de felurite sensuri deloc lăudabile. De exemplu, comparativ cu africanii, americanii au penisul mic.

Dar despre penisuri, cu o altă ocazie.

34 thoughts on “Ce părere aveți despre negri?

  1. Renata Carageani 23.04.2017 / 04:39

    Mie îmi plac negrii, fiindcă am avut mulți colegi „de culoare” în facultate și am fost foarte buni prieteni. Ne-am petrecut sărbători împreună, vacanțe… Puțin copilăroși, extraordinar de politicoși, foarte sentimentali (despărțirea de la sfârșitul anului cinci a fost cu șuvoaie de lacrimi, deși erau băieți).
    Mi se pare o tâmpenie rasismul, în general, după cum și ideile preconcepute, că negrii sunt altfel decât noi, că au un miros specific… Toți oamenii miros când sunt nespălați. Sunt de acord cu căsătoriile mixte, interrasiale, iar copiii mulatri sunt superbi.

    • Lotus 23.04.2017 / 18:34

      Eu n-am avut colegi negri, dar și mie mulatrii-m par foarte frumoși.

  2. Cudi 23.04.2017 / 08:21

    Culoarea, orientarea sexuală, religia și alte asemenea nu au importanță pentru mine. Mi-e totuna că omul e alb sau negru, creștin sau păgân, hetero, bi sau homo.

    • Lotus 23.04.2017 / 18:35

      Numai Osho să nu fie. 🙂

    • Cudi 23.04.2017 / 19:54

      Exact, Lotus, a fi escroc (sau altfel) n-are nici o treabă cu culoarea pielii.

    • Lotus 23.04.2017 / 20:21

      Păi nu-i excroc. În schimb, ești tu manipulabilă, cel puțin în direcția asta.

  3. 69 23.04.2017 / 13:01

    Uneori, multe ori, părerile nici nu sunt ale noastre, mai ales cele importante ce tu ai adus în discuție. Cred că “sferele înalte” arunca cu virusul rasismului in aer inoculandu-ne idei si facandu-ne sa ne rasim intre noi, pt a ne ține ocupați și a ne distrage atenția de la mismasuri importante. Daca omu-i negru cum as putea sa-l chem?! Poate domnule albastru, dar as risca sa nu-mi răspundă! Și-as fi nevoită sa-mi bag in gaura neagra sentimentul de superioritate alb ce mă face să devin atât de idioata! Scuza-ma, de data asta m-am enervat tare! Judecățile și prejudecățile mă scot din minți.

    • Lotus 23.04.2017 / 18:36

      Apăi adevăr grăiești.

  4. bluenightmareblue 23.04.2017 / 20:56

    N-am prea inteles ce vrei sa transmiti .
    Un articol la plezneala , cred .

    Asa ca tot la plezneala spun si eu : mie nu-mi plac . Bine , nu toti , ca n-as vrea sa fiu acuzat de rasism . Mai sunt si exceptii ; mai ales pe parte femeiasca 😆 . Si ca tot veni vorba de femei , eu de-as fi una dintre ele (da Doamne in alta viata !) nu m-as putea trezi dimineata langa unul mai intunecat ca mine (si la propriu si la figurat) 😆 Dar da , or fi oameni si printre ei . Ca de altfel si printre noi , cei care , dintr-un motiv sau altul , ne consideram altfel . Si cum nu ma pot lupta cu fanteziile unora ce-si doresc o copulare mai … gri , Doamne ajuta , zic !

    Despre virilul (?) alb ? nasty ?
    Un mitocan !!! Nu-i de mirare ca l-au parasit toate muierile , albe sau negre .
    Batranetea ii va fi tot mai gri , sunt convins .

    O seara buna s-aveti .

  5. Fire 24.04.2017 / 19:35

    Surorile Williams sunt barbati, nu femei ( transexuali ) la fel ca multe alte vedete marketate drept femei. Trasaturile anatomice ( alea care nu se pot masca nici chirurgical ) sunt ale barbatilor, nu ale unor femei. Deci puradeii o sa fie luati cu imprumut de pe undeva.

    • Lotus 24.04.2017 / 19:58

      Posibil, eu n-am auzit de ea (sau de el) decât în ziua în care am scris articolul.

  6. Camelia 25.04.2017 / 00:50

    Nu înţeleg nimic din videoclipul postat de domnul Iosif, nici urmă de mărul lui adam la cele două femele ce’i drept, destul de urâţele şi de masculine, de parcă n’ar avea corespondente în rândul suratelor albe, că’s destule aşa, ca nişte omoi, negrii mă copleşesc, dacă dau de ei, rar, prin drumurile mele, că acum e un exod dinspre Congo venire pe la mine prin oraş, mi se pare că un întuneric mă izbeşte în plină zi,asta despre impactul vizual, în restul, suntem toţi suflete, indiferent de culoarea pielii, hâzi să nu fim pe dinăuntru.

    • Fire 25.04.2017 / 01:55

      Marul lui Adan se opereaza in cazul transgenderilor, ca sa para feminine ( vezi cazul Michele Obama, Kate Middleton, Milley Cyrus, etc. ). Daca vrei sa intelegi care e transgender, trebuie sa te uiti dupa trasaturile masculine neoperabile, ca alea nu le pot camufla. Uite-te aici, Camelia :

  7. Iosif 25.04.2017 / 08:48

    “Ei” sunt pretutindeni,din toate rasele,sunt VIP-uri (idoli) care conduc sistemul mondial,din umbra iar masele orbite de frumusetea si/sau geniul lor îi slavesc,îi imita,îi aleg drept modele,devin fani ai acestor înselatori,inconstienti de gesturile si închinarea idolatra la care au aderat atrasi de stralucirea aparentelor .
    “…Blestemat sa fie omul care se încrede în om,care se sprijina pe un muritor si îsi abate inima de la Domnul !”

  8. bluenightmareblue 25.04.2017 / 12:19

    ”Posibil, eu n-am auzit de ea (sau de el) decât în ziua în care am scris articolul.”

    ha ha ! 😆
    Imi pare ca te alinti .
    Pai atunci , pe cale de consecinta , de prostul de nasty cand ai afflat ? IERI ?!

    • Lotus 25.04.2017 / 21:04

      Cine e nasty?

  9. Camelia 25.04.2017 / 15:03

    Fire, sincer, mi-e cam greu să cred chestiile astea, mai cu seamă despre Kate, a cărei viaţă, din vechimile ei, este atât de cunoscută în regat, despre micuţa Hannah Montana ştiam care îi sunt orientările, alea drepte şi alea cotite, despre care a şi mărturisit, de când mă tot cu uita degete, inelar şi arătător, a început chiar ş-al meu să mi se pară unul mai lung decât altul, pentru că altfel sunt egale ca lungime.

  10. Renata Carageani 25.04.2017 / 17:38

    Eu știam că sportivele de top se dopează cu hormoni masculini ca să-și crească performanțele. Mai știu că, femei nevinovate, au un aspect masculinizat din pricina unei suprarenale hiperactive. Acum văd, la tv, că femei „celebre” ajunse în crepusculul feminității (premenopauză) arată ca niște transexuali triști. (Elena Udrea, Mihaela Rădulescu…)

    Fire, dacă surorile Williams sunt transexuali (admit cu mare ușurință ipoteza) și cumpără bebeluși ca să-și certifice feminitatea, ei, bine, abia atunci comentariul prostesc al lui Ilie Năstase ar căpăta sens. Adică moș Ilie ȘTIE că Serena nu se poate gravidiza și nu poate da născare, și atunci, șarjează el, să vedem ce culoare de copil și-a ales!
    Pare logic.
    Deși, nu-l pot bănui pe Năstase de atâta subtilitate științifică.

  11. Fire 25.04.2017 / 19:57

    Renata, indiferent cati hormoni masculini ar lua cineva, conformatia scheletului nu se modifica, nu va avea ever carateristicile anatomice ale unui shelet de barbat. Si viceversa. Despre asta e vorba si numai cine nu vrea nu stie care sunt diferentele anatomice dintre un barbat si o femeie, indiferent ca are sani si fata de femeie sau nu, ca are fata ofilita-operata sau nu. O fi Nastase neam de traista, da’ retardat nu este.

    Iar ca sportiv e firesc sa reactioneze ” frustrat”, cand vede ca e pusa o femeie intr-un meci inegal cu un barbat ( alta forta musculara, alt schelet, alta poveste ) si sa nu se poata face nimic la nivel oficial, pentru ca .. asa merg treburile. Si daca nu poti spune adevarului pe nume, atunci faci aprecieri ” rasiste” referitoare la culoarea boracului de imprumut.

    • Renata Carageani 26.04.2017 / 17:44

      Da, de asta sunt sigură. Conformația scheletului nu se modifică.
      Vrei să zici că în competițiile feminine de tenis s-au infiltrat doi masculi?! Îmi vine să întreb cum de nimeni n-a cerut o analiză genetică, dar presupun e că interzis, drepturile omului…
      Și că americanii au avut un președinte homo, cuplat cu un transexual, care au două fete înfiate?!
      Lumea devine un spectacol greu de urmărit! 🙂
      Iată cum pălește bancul ăla, pe care eu îl consideram bun, cu un reporter care se duce să ia un interviu celui mai bătrân american, trăitor la o fermă izolată și, ca să-l aducă în prezent, îi spune că războiul de secesiune s-a terminat demult, că mașina lui prinde 200 mile la oră, că, că, că… Și uite, în NYTimes-ul de ieri, a apărut știrea că Noul Președinte american e Negru, Și moșul o citește cu ochelarii lui funduri de sifon, și exclamă: „Îți dai seama cât de mândru e stăpânul lui acum?!”

    • Lotus 26.04.2017 / 21:31

      Tare bancul! 🙂

  12. Fire 26.04.2017 / 18:33

    Nu numai in tenis s-au infiltrat doi transgenderi, ci peste tot, insa oamenii traiesc atat de robotic si retard, incat nici nu mai pot face diferenta intre o femeie si un mascul cu fustita. Si viceversa.

    De ce nu se face tam-tam pe subiect ? Serios ? Tu pe ce lume traiesti ?

    • Renata Carageani 26.04.2017 / 19:19

      Ia, Fire, ia-mă la palme și pune-mă cu picioarele pe pământ. DE CE NU SE FACE SCANDAL PE SUBIECT?!
      Că, ăia care știau cine-mi sunt Baracul și Mișeaua, îi știau încă din campania electorală.
      În acest ipotetic scandal, mie mi se pare că Dumnezeul lui Iosif și-al lui Lotus (Elena insclusă) a fost depășit de evenimente. Corect? 🙂

    • Lotus 26.04.2017 / 21:51

      Fire, mai lasă-ți aroganța acasă înainte de a intra aici. Că altfel, și eu te-aș putea taxa pentru următoarea afirmație:

      Nu numai in tenis s-au infiltrat doi transgenderi, ci peste tot

      care, așa cum e scrisă, exprimă ideea că în fiecare domeniu s-au infiltrat câte doi transgenderi. Apropo de asta, unii susțin că în fiecare domeniu s-au infiltrat reptilieni. Dacă nu mă înșel, chiar și despre Barack Obama se spunea că e reptilian. Ceea ce n-ar fi exclus, poate e un reptilian în corpul unui transgender. Dar dacă reptilienii mi-ar da ceva motive de îngrijorare, cu transgenderii nu înțeleg care-i baiul. Suntem cumva într-un război cu transgenderii, iar ei se infiltrează în rândurile noastre?

  13. Renata Carageani 26.04.2017 / 19:27

    Nu! Revin, Fire, cu o completare: Dumnezeu, în puterea lui, a voit să afle americanii, pe propriile piei, cum e cu Sodoma și Gomora la Casa Albă. Și, după lecția asta rușinoasă, le-a dat cu Trump,ca și cum i-ar fi dat cu DDT. 🙂
    Sper că glumeala asta n-o să-i scoată din sărite pe Elena și Iosif. Lotus are, deja, pregătită o explicație, nu-mi fac griji pentru el.

    • Iosif 26.04.2017 / 21:47

      Renata draga,te-as întreba doar,daca-L cunosti pe Dumnezeul meu,iar daca nu-L cunosti,care este suportul si scopul comentariilor tale ? 🙂
      Daca n-ai stiut,afla ca sunt IMUN la provocari . 🙂

    • Lotus 26.04.2017 / 21:54

      Renata, pe de o parte, Dumnezeul meu e și Dumnezeul tău, că-i unul singur. Diferite sunt doar unghiurile din care îl privim fiecare. Pe de alta, nu văd de ce s-ar implica Dumnezeu în alegerile din iad, de exemplu, sau de ce ar dicta El pe cine să-și aleagă oamenii conducător. Că doar i-a dotat cu liber arbitru. Pe cine îl aleg, cu ăla se spală pe cap, gen.

  14. Fire 26.04.2017 / 21:19

    Mno, ce sa zic… pe vremea lui Ceasca de ce nu iesea luma la inaintare sa spuna cu voce tare ce-i durea ? Cam asa si acum,doar ca chestiunea e mai subtila.

    Cat despre Trump … e doar o diversiune a acelorasi oameni care decid cine va fi presedinte … toti candidatii sunt oamenii lor.

  15. Marian 27.04.2017 / 06:04

    Citesc si….sincer sa fiu , cred ca traiesc ceva gen Kafka , chiar nu-mi vine sa cred desii….Bine frate dar , chiar este imposibil si , daca n-asi fi vizionat pe TCL ceva despre o ” tipa ” din Brazilia care de fapt la origini fusese tip iar acum este top model de mare succes ….chiar n-asi fi crezut si-asi fi zis ca FIRE si Iosif bat campii . Aia , arata TRAZNET iar daca cei ce prezentau filmul n-ar fi facut inca de la inceput precizarile d e rigoare…..Zic ca , una este sa-ti faci operatii pentru schimbarea sexului cu tot ce implica asta si , cu totul altceva sa te nasti astfel . Atunci , astia de’s gay declarati , astia chiar au pentru ce s e revolta si impotriva oamenilor care i-au marginalizat , i-au discriminat , i-au batjocorit ….pe unii i-au si omorat ca pe draci , dar au dreptul sa se revolte inclusiv contra Dumnezeului lui Iosif , al dumitale , al meu si chiar al Renatei , au tot dreptul din lume sa se revolte contra lui Dumnezeu Tatal . Michelle Obama…pai…. parca tot nu-mi vine a crede ca , prea arata misto gagica iar surorile Williams….{ cel putin Venus } au amandoua niste ” tendere ” a caror conformatie o gasesti foarte rar spre deloc la barbati . Atunci , inseamna ca marlanu’ de Nasty chiar a stiut ce spune si asta i-a deranjat de fapt pe aia ….. Stiam ca Jodie Foster este lesby , daca aflu ca si asta-i transgender , inseamna ca nimic de pe lumea asta nu-i ceea ce pare si ca ori Dumnezeu ori Dracu se joaca cu noi popice !

    • Fire 27.04.2017 / 16:29

      Bineanteles ca si Jodie Foster este trans ! Uite-te atent la mainile ei, la maxilar, la schelet ! E barbat ! La Holywood aproape toti sunt trans ( barbati sau femei ), including Marlin Monroe. Modelele faimoase gen Cyndy Crawfors, modelele de la Victoria Secret sunt toate trans. E mult mai mult decat trans agenda acolo, insa fiecare sa isi faca propriile investigatii, ca informatie disponibila exista. Daca zic mai multe, iarasi se stropseste Lotus la mine, asa ca mai bine nu.

  16. klaus 01.05.2017 / 00:02

    Evreii-s de vină, nu?

    • Iosif 02.05.2017 / 12:04

      Nu evreii,Klaus,ci primul om rational-sentimental,”Adam”,adica tu si eu si întreaga umenire,care nu asculta de ELOHIM si de manifestarea IUBIRII LUI oferita gratuit prin HRISTOS tuturor celor ce L-au crezut în urma cu doua milenii,si urmasilor LUI de atunci si pâna la sfârsitul timpului,în oricât de mare numar ÎL vor urma,si-L vor imita,traind,IUBIND,murind în trup,rastignind EGO-ul,si înviind în Spirit într-o noua dimensiune a perceptiei,elevata deasupra tuturor legilor umanist-materialiste,LEGEA IUBIRII ABSOLUTE NECONDITIONATE,cea mai puternica arma a Universului împotriva careia nici o forta militara mondiala nu se poate împotrivi.
      IUBIREA ABSOLUTA SACRIFICATOARE,va schimba în curând acest Univers limitat spatio-temporal si va schimba (eleva) perceptiile celor cinci simturi primare,limitate,relative,moarte,oferind omului o noua perspectiva prin cel de-al saselea simt,(Spiritul Sfânt) care va înoi,transforma,modifica perceptiile învechite despre existenta,iar conjugarea verbului Être si Avoir se va modifica radical… 🙂

  17. Fire 02.05.2017 / 03:32

    Sapa mai adanc !

Comentezi?

